טיפים לבריאות העיניים

טיפים לשמירה על בריאות העין:

בריאות העין נוטה להינזק מסיבות שונות: עין יבשה, אלרגיות חוזרות ונשנות, הרכבת עדשות לזמן ממושך, תופעות לוואי כתוצאה מטיפולים שונים ומתן טיפול לא מתאים כתוצאה מאבחון שגוי. חשוב להכיר את סוגי הבעיות הנפוצות, כדי למנוע אותן או להתאים להן טיפול מדויק.

עיניים יבשות

אחת ממחלות העיניים הנפוצות היא עיניים יבשות, שלהן גורמים רבים. נטילת תוסף התזונה אומגה 3 יכול להיות טיפול ראשוני בעיניים יבשות במצב שאינו אקוטי. חשוב לדעת שלא כל התוספים המכילים אומגה 3 מתאימים לטיפול בעין יבשה, ויש לבחור בתוספים המתאימים וליטול אותם במינון מדוייק.

הקשר בין אלרגיה בעיניים לעין יבשה

קיימים מספר סוגים נפוצים של אלרגיה בעיניים: דלקות עיניים עונתיות (כמו דלקת לחמית אביבית), דלקות עיניים הנמשכות כל השנה או אלרגיות תורשתיות לאלרגן מסוים. כל האלרגיות מתאפיינות בסממן אחד, המסוכן לבריאות העין: שפשוף העין. מעבר לאדמומית ולגרד המציקים שגורמת הדלקת עצמה, שפשוף העיניים יכול לגרום לדלקת בכל המשטח החיצוני של העין, ולהוביל להיווצרות עיניים יבשות. שפשוף מסיבי של העין עלול לגרום גם לנזק לראייה. לכן יש לנסות למנוע, ככל הניתן, את הגירוי המוביל לשפשוף העין ע"י רטיות קרות, דמעות מלאכותיות (רצוי ללא חומר משמר, שגם הוא אלרגן בפני עצמו) ותרופות אנטי אלרגיות. במקרים חמורים יש לשקול להוסיף לטיפול התרופתי בדלקת עצמה, טיפול מונע של קורטיקוסטרואידים ותרופות אחרות שיכולות לרווח בין ההתקפים ולהחליש את עוצמתם.

אלרגיה כתוצאה מהרכבת עדשות מגע

קיימת דלקת עיניים הנגרמת כתוצאה מאי-סבילות של העין לעדשות מגע. בעיה זו נגרמת בדרך כלל אחרי שימוש ממושך בעדשות מגע ועלולה לגרום ליובש בעין. לפי מחקר שנערך בנושא כ-14% מהאוכלוסייה המשתמשת בעדשות מגע מפסיקה להשתמש בהן מידי שנה כתוצאה מאי-סבילות או תחושת יובש בעין. חשוב להנחות את המטופלים להקפיד על היגיינת עדשות המגע לפי הוראות היצרן, לא להרכיב אותן ללא הרף וכמובן – לא לישון איתן. כל הטיפולים האלה מונעים את היווצרותה של עין יבשה כרונית ומטפלים בגורם הבעיה לפני התפתחותו של נזק אקוטי.